Luksusowe gadżety reklamowe - cechy i zastosowania

Ekskluzywne gadżetyCzy luksusowe gadżety reklamowe mają rację bytu? Biorąc pod uwagę fakt, iż posługiwanie się gadżetami tego typu ma na celu głównie popularyzację logotypu, czyli budowanie wizerunku firmy i utrwalanie go w świadomości klienta należałoby uznać, że niekoniecznie, bo gadżety reklamowe mają być czymś, co powinno trafić do szerokiego kręgu odbiorców.

Wykorzystywanie w tym celu gadżetów luksusowych mijałoby się z celem z uwagi na fakt, iż takie postępowanie nie miałoby uzasadnienia ekonomicznego.

Z drugiej strony jednak należy pamiętać i o tym, że gadżety reklamowe nie zawsze wykorzystywane są w masowych kampaniach promocyjnych. Wskazują na to zresztą ich nazwy synonimiczne tj. upominki reklamowe bądź artykuły reklamowe niekoniecznie muszą kojarzyć się z adresatami w postaci masowego i, do pewnego stopnia, anonimowego odbiorcy.

Gadżety luksusowe dla wyjątkowych klientów

Jeśli uznamy, że gadżety luksusowe są czymś wyjątkowym (a są w istocie) łatwo wyobrazić sobie kim są ich odbiorcy. To klienci bądź kontrahenci wyjątkowi z punktu widzenia firmy. Długoletni współpracownicy, dzięki którym zyskujemy poważne kontrakty bądź firmy i osoby, na których pozyskaniu w charakterze odbiorców naszych towarów i usług zależy nam najbardziej. Gadżety luksusowe nie spełniają w ich przypadku roli wabika, są przedmiotami, dzięki którym dajemy kontrahentowi wyraźny znak, że zależy nam na współpracy (jej utrzymaniu bądź nawiązaniu) i że bardzo wysoko cenimy tę współpracę.

Jakie gadżety są luksusowe, a jakie nie?

To oczywiście kwestia w pewnym sensie umowna, niemniej jednak w naszej świadomości utrwaliły się pewne wzorce, dzięki którym dość łatwo rozróżniamy charakter dóbr materialnych, wyróżniając wśród nich dobra luksusowe. Przedmiotami luksusowymi są przedmioty wartościowe (wyróżnikiem jest w tym przypadku wysoka cena), ale są nimi też przedmioty o wyjątkowym designie, wykonane z bardzo dobrych jakościowo materiałów, dodajmy - wykonane perfekcyjnie. Same materiały używane w produkcji dóbr materialnych również nadają im znamiona luksusu. Są nimi na pewno metale szlachetne, łącznie z elegancką surową szlachetną stalą, są nimi wysokogatunkowe skóry oraz wszelkie te przedmioty, których elementy wykonano np. z drogich kamieni szlachetnych.

Gadżetami luksusowymi są też wszelkie, z natury rzeczy drogie, nowinki techniczne. Bardzo często w tym charakterze wykorzystuje się też konkretne marki. W przypadku artykułów piśmienniczych z luksusem na pewno kojarzy się marka Parker - pióra i długopisy sygnowane tym znakiem zawsze należą do wyjątkowych podarunków.