Humor w reklamie

Humor w reklamieHumor w reklamie może przynieść wiele korzyści. Dlaczego? Wielu odbiorców reklam ceni sobie poczucie humoru oraz dobry dowcip. Zabawne reklamy są ciepło przyjmowane, zaś roześmiany konsument, to zadowolony konsument.

Producentom reklam zależy zatem, by widza rozśmieszyć i wprowadzić w dobry nastrój. Humor i żartobliwe teksty - to od lat świetnie się sprzedaje. Cena śmiechu jest ogromna, jednak śmieszna i zabawna reklama wymaga kreatywności i dużych umiejętności. Jej przygotowanie wcale nie jest tak prostym zadaniem, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Przede wszystkim należy znaleźć odpowiedni wątek, a nie każdy nadaje się do reklamy. Tu musi być nie tylko wesoło, ale jednocześnie profesjonalnie. Co więcej niezbędna jest tu wiedza nie tylko na temat tego czym i jak rozbawić widza, ale również kiedy i w jakiej sytuacji można sobie na dowcip pozwolić. Są przecież takie produkty, w przypadku których żarty nie sprawdzają się, a wręcz przeciwnie - są w złym guście i mogą zniechęcić odbiorcę nie tylko do produktu, ale i to całej firmy.

Dzięki dowcipowi reklama jest cieplej przyjmowana, jednak humor ma pewne konsekwencje, z którymi twórcy reklamy muszą się liczyć. Przede wszystkim roześmiany odbiorca świetnie zapamięta reklamę i zabawne teksty, jednak w mniejszym stopniu docierają do niego najważniejsze informacje o produkcie. Cała uwaga widza skupiona jest na wątku zabawnym, a przez to bardziej atrakcyjnym niż prezentacja zalet konkretnego produktu. Co więcej dobry żart zastosowany w reklamie może wywołać określone i dość silne emocje u widzów, co sprawia, że nie są oni w stanie zapamiętać innych "szczegółów" związanych z daną reklamą.

Humor w reklamie może bawić, jednak dla osób zajmujących się tworzeniem reklam ważną sprawą są też wszelkie kwestie mniej pozytywne, które wiążą się z zastosowaniem dowcipu w reklamie. Przede wszystkim humorystyczna reklama rozbawi widza, jednak szybko się znudzi, niczym popularny dowcip. Reklamy, które są zabawne, dość szybko się nudzą i tracą swą siłę. Stąd też pojawia się konieczność tworzenia kilku wersji jednej reklamy lub też tworzenie serii zabawnych historyjek z charakterystycznymi bohaterami w roli głównej.

Z humorem w reklamie, podobnie zresztą jak z wszystkimi innymi jej elementami, należy postępować ostrożnie. Byli już tacy, którzy z rozśmieszaniem widza przesadzili, a to wcale nie wpłynęło zbyt dobrze na promocję danego produktu. Przesada nigdzie nie jest wskazana. Niebezpieczna jest również satyra oraz pastisz, stąd też osobom zajmującym się tworzeniem zabawnych reklam zalecana jest szczególna ostrożność.