Czym jest reklama?

Reklama, to słowo, które pochodzi z języka łacińskiego. W tłumaczeniu na polski, oznacza ono tyle samo co wyjaśniać coś i perswadować. Innymi słowy, w każdej reklamie mamy do czynienia z wyjaśnieniem czym jest dany produkt lub usługa i perswazją skorzystania z jednego lub drugiego.

Przy czym perswazja ta nie jest ani subtelna, ani umowna. Reklama krzyczy wprost: to jest najlepsze i masz to kupić. I nie ma tu znaczenia, czy jest to prawdą czy nie. Bo nie o prawdę tu chodzi, ale do oswojenia nas z produktem, którego w danej chwili w ogóle nie odczuwamy.

W obecnych czasach wielką furorę robi reklama w sieci Internet. Reklama internetowa ma ważną zaletę: możliwe jest dokładne sprecyzowanie grupy odbiorców, na przykład lekarzy, psychologów, studentów, młodych mam, mężczyzn po 50 roku życia, dojrzałych kobiet, nastolatków, uczniów szkół artystycznych.

W przypadku tradycyjnej reklamy jest to nieco trudniejsze. Reklama w Internecie daje nam szerokie pole do popisu. Dzięki niej możemy osiągnąć sukces. Marketing jest wart zainwestowania, dajmy się zauważyć. Od reklamy można mieć specjalistę, który będzie się tym zajmował profesjonalnie.